Annonser

MC Mässan 2013

26 01 2013

Hoj Hoj,

Idag var det lite av en säsongsstart av hojsäsong 2013. MC Mässan är lite av startskottet till säsongen. Nu är det hög tid att se över sin springare innan man släpper ut den i det fria. Jag väntar på nya skivor och bromsklossar fram till min Varadero. Beställda från England (http://www.wemoto.com/). Mycket billigt, jämfört med samma delar här i landet. Jag räknar med att släppa ut min i början eller mitten av Mars. Olja och filter byte innan dess.

Vaknade 05:30 med jorden huvudvärk. Upp och tog några piller och ner i sängen igen. Kunde inte somna på grund av värken. Låg och vred och vände på mig till klockan 06:45 då gav jag upp och gick upp. På med kaffe och i med mer tabletter. Till slut gav sig värken med sig och man kände sig normal igen. Vid halv nio hämtade jag frugan. Presskiosken öppnade klockan 9 så vi fick vänta tills dess. Det är ju inte alla förunnat i familjen att åka kollektivt varje dag. Biljetter köpta och vi tog bilen ut till Söderhall. Då har man fler bussar att välja på när man ska hem.

Klev ombord på Flight 676 för vidare färd till Stora Männsikobyn. Vi åkte ända in till Tekniska Högskolan. På tunnelbanan fick vi veta att det var rälsbrott mellan stadion och Östermalmstorg så där blev det erättningsbuss. Att klämma in resenärer från ett t-bane set skapar sina problem. Vi fick vänta tills nästa buss kom. Klev av vid Sergels Torg och promenerade till Centralen. Tåg mot Älvsjö. Framme vid mässan var det kö i alla dörrar hela vägen ut nästan till vägen. Förutseende som man är så hade man förköpt biljetter så det var bara att glida förbi kön.

Snabbt och smidigt var vi inne på Mässan. Mycket folk var det. Gled in och fick se en skönhet meddetsamma En Aprilia Caponord. En mycket OLYMPUS DIGITAL CAMERAsnygg hoj. Snyggt ramverk och väl komponerad med kåpor. En av dom, enligt mig, snyggaste hojarna på mässan. Lite fundersam dock på skyddet nere vid motorn. Ser ut som en grusfälla och kanske inte så attraktiv att köra på grusväg med. Ett mycket propert utseende. Skulle var kul att ta en provtur med den.

Vi fortsatte vår rundvandring. Passerade moped avdelningen och vår lilleman som fyller 15 i höst vaknade till. Anmälde sig för körkortstillstånd. Han är ute efter en gas och broms moppe, men jag vill att han ska köra en riktig moppe med växel och koppling. Bra övning inför kommande hojkort.

Det som jag hade tänkt spana in lite extra var GoPro Hero 3 Black Edition och 4Bikers tält. GoPro Hero Black Edition är man lite sugen på. Det skulle i så fall bli den 3:e kameran. Black Edition har den bästa känsligheten och den högsta upplösningen av GoPro serien. Trodde det skulle vara ett bra mässpris, men samma pris får jag i från affären. Dom var även lite svävande på om det var någon rabatt och dom kom fram till att det är väl 10%. Lät inte sådär bra tyckte jag. Vi får se hur det blir.  Efter en stund på mässan stämde vi träff med Palle och Suss som också var där.

Vi gick vidare och kikade. Nästa besök var Handelsboden och titta på tältet. 4Bikers Campingtält Original var det tält  som passade oss bäst. TrorOLYMPUS DIGITAL CAMERA vi utan att veta. Ett 3 manna tält med förgår med golv så väskor kan ligga där utan att bli blöta. Flash-touch-system för enkel resning och fällning. Inget krångel med att pass ihop pinnar som sedan åker ur varandra just när man ska sätt ihop dom med tältet. Samma här angående priset. Någon hundralapp billigare än från webshopen. Inte går jag runt och släpar på tältet för en någon hundralapp. Då ger jag hellre den och porto på det för att få det till utlämningsstället och hämtar det med bilen. Nä bättre priser får dom ha om dom ska locka mig på mässan. Ett sådant kommer det att bli sinom tid innan semestern.

Vi kom fram till Honda montern och intresset från min sida var ju den nya CRF 250L. En IMG_0283liten smidig hoj att ta med sig ut på grusäventyr och kanske lite längre in i skogen. Kändes väldigt lätt och smidig och man skulle säkert kunna ha mycket kul med den. Jämför förstås med min Varadero på 270 kilo. CRF 250L har en torrvikt på 144 kilo, så det är ju viss skillnad. En tank på 7,7 liter är lite i minsta laget. Hade gärna sett en större tank.

Lite besviken på att kanske priserna inte var dom jag hade räknat med. Har i och för sig för mig att så var det även 2011. Minns jag kollade hos Lelles då efter en ny jacka men det var bara 10% och det har jag i butiken. Kanske vissa varor var mer nersatta.

Mer bilder på:

Tack för sällskapet Jonathan, Palle och Suss !!

Ha de!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )