Annonser

Semester 2015 del II – South part – Dag 6

8 08 2015

Hoj Hoj,

Vaknade i Ulricehamn. Vilket vandrarhem. Rekommenderar Nyboholm i Ulricehamn om ni är där. LiggerDSC_0124 lite utanför, men vad fint det var. Rummet var rymligt med toalett och dusch på rummet. En jättetrevlig tjej i receptionen. En matsal som man verkligen kände sig som hemma.

Morgonen var mulen och jag tror det hade regnat på natten. Vi packade hojen och gav oss iväg. Lidköping var målet och Touratech. Jag hade glömt att det var lördag så det blev lite tider att passa då dom har öppet 10 – 13 på lördagar. Det blev snabbaste vägen dit. Vi kom fram strax före klockan 11. Ett externt 12 v uttag skulle köpas så man kan använda kompressor och luftpump. Blev lite snopen då jag hade trott att butiken var större än vad den varDSC_0128. Det fina var att det fanns hojar med tillbehören monterade på så man kunde se dom på plats. Ingen fanns med uttaget som jag var ute efter. Killen i kassan sökte fram det jag var ute efter i katalogen. Vi knallade runt en stund till i butiken och vi fastnade för en väska att ha på locket på en av packväskorna. Den vänstra tar vi sällan med oss. Tog bort remmarna på den väskan och monterade dit nya väskan. Just nu ligger regnkläderna där.

Efter butiken så körde vi upp till Läckö Slott. Vilka byggen alla slott är. Bilder kommer senare då överföringen från Canon kameran inte vill sig. En fika i Stallet innan fortsatt resa. Tanken var att åka tillDSC_0138 Säffle och ta en kopp kaffe. Efter dialogen Lunchrasten med Hasse & Tage. Vi bestämde oss för att sakta men säkert styra kosan hemåt istället. Övernattning var planerad att vara i Hjo. Innan var vi in i Skara och fikade. Vi passade även på att kolla på Skara Domkyrka. Vilka enorma byggnader domkyrkorna är. Alla rum på vandrarhemmet var bokade på rund av en dragspelsträff under vecka 32. Tji fick vi. Inget ledigt boende. Fick några tips om privata uthyrare, men 900 kronor för en natt utan frukost fick vara. Jag ringde till Karlsborg och fick rum på vandrarhemmet Gula Villan alldelesDSC_0143 bredvid Karlborgs Fästning.. Vi ska besöka den imorgon.

I morgon rullar vi hemåt igen efter 3 veckor på vägarna i Sverige. Vilka upplevelser vi varit med om och vilka människor vi mött. Helt underbart.

Ha de!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.