Annonser

Dag 3 – Måndag 25 Juli

25 07 2016

Hoj Hoj,

En kort sträcka idag på c:a 8 mil. Från Vemdalen till Ledkrysset i Östersund.  Natten som var blev lite kylig och rå av regnet som föll tidigare under dagen. Vi fick en svår nöt att knäcka. Att hitta små sovsäckar, men ändå tillräckligt varma. Lika lätt att hitta som en accelerationssnabb bil som drar 0,35 l/km.

Vaknade klockan 03:15 på natten och frös. Insåg då att jag inte ens lyckats krypit ner ordentligt och stängt sovsäcken. Sovsäcken var öppen och jag låg rakt på madrassen. Efter en stunds prasslande och bökande så lyckades jag skapligt att stänga till sovsäcken, men då var jag redan frusen. Lyckades till slut somna om en stund. 04:35  åkte gluggarna upp igen. Låg och kollade in FB på luren med dom få procent som var kvar. Starthjälpen jag köpte som också ska vara en laddare av mobiltelefoner har jag inte riktigt förstått mig på. Den verkar ladda ur sig själv hela tiden. Får kolla upp den. Sätta den på laddning under natten och se hur den beter sig.

Vi klev ur tältet runt 08:00 och det var alldeles vitt ute av dimma. Detta gjorde ju inte saken bättre i tältet. Den råa luften kan kyla ner vilken hetsporre som helst. Vi packade ihop madrass och tält och packade DSCN0934hojen för dagens färd. Kvällen innan beställde vi mackor i restaurangen att ta med som frukost under början av resan. Vi stannade till vid receptionen och lämnade in duschkortet. Vi fick pengar tillbaka på duschkortet då vi inte utnyttjat allt. Man tror att man behöver mer tid i duschen än som egentligen går åt. Bröden var såna där fancy pancy Chibatta bröd, eller vad dom heter. Det visade sig att dessa bröd hade med ett bra kast, fått vilken som helst norrländsk stor älg på fall och aldrig i helvete resa sig mer. Ni förstår nog vad jag menar. Det blev ett stopp vid Klövsjö och köpa vanligt bröd som duger till annat än mordvapen. Klövsjö ST1 kunde även förse hojen med lite fin soppa.

Därifrån rullade vi på hela vägen mot Östersund. Ringde Vandrarhemmet, men fick inte tag på dom. Chansade och bara åkte fram och frågade och en avbokning hade precis kommit så vi tog det rummet. Det finns ett vandrarhem till men det är inte STF anslutet. Det fick i så fall bli plan B.

I morgon fortsätter vi in i Norge till Formo via Sörli  och nattar vid Gäddede.

Ha de!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.