Annonser

Mot nya mål.

27 07 2017

2017-07-26

Efter underbara vägar från Vimmerby så landade vi hos Tommy och Emma på eftermiddagen. Vi Tog en sväng in till Växjö. En ganska omväg in dit. Vi skulle egentligen bara till Moheda. Vi rullade på mot Moheda fast via Lammhult. När vi kom till Lammhult så tyckte vi att Växjö lät rätt bra, så vi körde dit. Som vanligt letade vi upp ett ställe att posta hem lite grejor som vi köpt. Praktiskt då vi har begränsat utrymme.

Vi rullade tillbaka till Bästena igen för lite gott grillat kött. Inte alla som kan stoltsera med två kockar, gissa om det blev gott.

2017-07-27

Idag skulle vi besöka 3 stycken ställen. Jag vet att det är optimistiskt och det visade sig inte fungera riktigt. Det första stället vi kom till var Småland bil, musik och leksaksmuseum i Rydaholm. Vilka  museum det finns. Har ni inte varit där så rekommenderar jag ett besök. Vilka eldsjälar det finns och verkligen tur att dom finns så gammalt kan bevaras och skötas om. Ett museum som inte bara hade otroligt fina bilar, motorcyklar, mopeder och instrument. Stället var även smakfullt inrett med små finesser här och var på väggarna.

Vi körde vidare mot Ljungby. Ännu mer fina vägar. Vilket landskap. Backe upp och backe ner igen slingrade sig vägen fram. Vi kom fram till Ljungby och körde in till centrum. Gick in på Turistbyrån och frågade om vi kunde lämna in hjälmar och tankväska under deras uppsikt och det gick förstås bra. Vi letar oftast upp Turisbyråerna på orten för lite tips och hjälp med våra väskor.Dom blir så glada att få hjälpa till.

Vi tog en glass på torget och funderade över vart vi skulle hitta någonstans att skicka hem en bok igen. Till slut såg Monica ett ställe och vi gick in. Där fanns både Schenker och Postnord. Vi köpte en påse från Postnord, men se där tog det stopp. Dom hade inte möjlighet att ta emot försändelsen utan vi fick leta upp en brevlåda. Mycket märkligt i mina ögon. Säljer dom påsarna ska dom väl för fasen kunna ta hand om dom också. Det ingår väl i portot. Fick inget förtroende för butiken då dom sedan skulle pracka på oss en bricka med en älg på. Nämen för fasen sköt er verksamhet istället. Stället heter Direkten Havannamagasinet och ligger på Stora Torget 2. Det står när man söker på dom att dom är Postombud, men jag meddelade på sidan jag fick fram vid sökningen att dom inte är något Postombud.

Vi rullade vidare och nästa stopp skulle bli Slöinge för en god glass. Vi kom till Slöinge då domsnart skulle stänga så vi rullade in till Antik Huset och kollade. Skaplig ordning bland prylarna var det i alla fall men igenting som fick oss att falla pladaskt. Brukar i och för sig inte finnas det heller. Vi rullade vidare igen och tiden gick. Nu skulle vi till Svedinos Bil och Flygmuseum. Dom hade öppet mellan 10:00 – 18:00. Vi kom fram 17:40, insåg att det inte var någon idé. Det hade dessutom regnet en hel del den sista milen. Vi såg en skylt med camping och svängd in dit. Fick sista rummet på vandrarhemmet. Tar det kanske i morgon om vi inte blir på rull tidigare.

Ha de!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )