Annonser

Söndag kväll 2017-09-24

24 09 2017

Hoj Hoj,

I fredags var det höstdagjämning. Fasen vad tiden går fort. I alla fall sommaren. Höstdagjämningen hindrade ändå inte att ta hojen ner till Nynäshamn och Nynäs Havsbad. Kickoff med inslag av segling. Första gången jag hamnat på en segelbåt och visst var det kul, men inte min grej.

Vägen ner fick bli ”tråkvägen”, det vill säga väg 73. Det var inte tid till att kuska runt på mindre vägar. GPS´n var inställd på det först och när jag körde igång rutten skulle jag vara framme 10:56. Klockan var 06:55 då jag bar iväg. Några klick på GPS´n så blev det en mer rimlig tid. 1 timma och 30 minuter, men så tråkigt.

Jag kom i alla fall ner i tid och var snudd på först på plats. En stor anläggning. Vi fick alla egna rum och vi var en hel del som var med på kickoffen. Anläggningen ligger mycket fint vid havet och med endast Inre Garden och Bredarön som skydda mot Östersjön. Förmiddagen ägnades åt seminarier och grupparbeten. Eftermiddagen blev det segling i 3 timmar. En ny upplevelse. Kul, men inget för mig. Det gick skapliga vågor, men jag klara mig från sjösjukan.

Efter seglingen fick vi som dom sa i skolan ”Fria aktiviteter”. En del gick och värmde upp sig med varmbad efter seglingen. Själv tig jag en varmdusch och sedan gick jag ut en runda och kollade in omgivningarna. Snoka reda på några fin motiv.

Vi hade lite otur med vädret som kunde varit bättre, men också bra mycket sämre. Det var ju ändå den 22-23 September, så vad som helst kan man vänta. Vi hade mulet och regnet hängde väl i luften under seglingen, men temperaturen låg på 14-15 grader. På kvällen blev det middag och senare dans, men jag vek av efter middagen. Alkoholfritt hela kvällen för det gäller att prioritera. Dricker aldrig starka drycker dagen före då jag ska ut och köra nästkommande dag. Inte ens ett glas vin. Hade jag fått välja hade jag hellre tagit ett glas vitt 3%.

Jag hittade lite fina motiv att vila ögonen på. Detta enkla båthus till exempel. Säkert stått där några årtionden i alla fall. Om nerresan var tråkig så skulle hemresan bli desto roligare och mycket bättre. Då tog jag nämligen gamla Nynäsvägen som är smal och kurvig. Så som det ska vara. Körde den fram till Länna innan jag gick på stora vägen för att ruscha på lite hemåt. Vid utfarten från Stockholm på E18 så låg jag i vänsterfilen och låg väl lite högre än normalt och bilarna jag närmade mig framför gled undan snyggt och prydligt in i högerfilen. Et blir så då man förväxlas med en annan yrkeskategori och absolut inte mig emot. Smidigt att ta sig fram.

Ha de!

Annonser

Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.